hmm.. kih.. actually ako nak story pasal restoran ni.. kedai ni sepupu ako nye... kire sepupu ayah ako nye anak... kedai ni dah lama beroperasi tapi sepupu ako baru je take over.. kih.. bukan take over la.. kire owner lama dah tak larat nak niaga so dia jual la kat sepupu ako ni... pastu sepupu ako minta abah ako masak kat kedai tu memandangkan ayah ako ni bekas tukang masak.. so.. ayah ako apalagi setuju jela... kedai ni kat bandar baru puchong.. kalo tak silap ako la.. ala dekat ngan Tesco ngan IOI Mall tu.. kire kedai ni sama side ngan Tesco.. lepas je simpang masuk TEsco ada satu simpang.. maka masuk la ke simpang tu.. kedai ni satu deret ngan Pusat Rawatan Islam sebelah ngan kedai mamak.. breakfast, lunch disediakan.. kih.. maybe tak lama lagi nak buka sampai mlm... tp utk permulaan ni sampai petang je dulu.. so rutin ako 2 hari ni.. before gi keje singgah dulu kedai ni antor kuih... abah ako gi sana naik motor.. dia kate kalo ikut ako nanti balik lambat.. kih... yelah.. kena la tunggu ako abih keje baru leh amik dia balik umah.. kih...
so kengkawan.. sesape yg ada dekat² situ or jauh ke.. bleh ler singgah... makan²..minum²... kih.. kire promosi la plaks.. wakaka.. dijamin HALAL.. kih..
mm.. esok cuti... bestnye.. esok ako nak gi shopping barang² utk hantaran sepupu ako yg nak bertunang 1 Mei ni.. dia minta tolong ako buatkan hantaran utk dia.. memandangkan ako mmg suka wat bende² tu.. so no hal la.. kih... nanti ako letakkan ler gambo hantaran/gubahan yg ako wat tu kat sini... okeh.. selamat menyambut Maulidur Rasul esok...
Wednesday, April 20, 2005
Friday, April 15, 2005
Hmmmm...
hmmm... terasa macam dah lama plaks tak memblogkan diri.. kih.. yela.. last week bz tak hingat.. macam² bende jadik... hari jumaat lepas ako cuti.. amik cuti.. sebab nak antor kete ke bengkel... pepagi ako gi ngan abah.. pegi suh makenik tu check.. check punye check dia kate starter kete tak rosak.. dia kate innision coil ngan apa tah lagik yg rosak.. pastu mounting pecah.. apa tah lagik.. kire baikkan sumer plus ngan servis lagik rm50 nak 700, ako kena.. pergh.. rase cam nak menangis pun ada.. blom ganti tayor lagik.. lepas kete dah settle dlm kul 3 lebih.. ako pi beli tayor plaks ngan sepupu ako.. 2 bijik tayor rm200.. kire² hari jumaat haritu 900 abih ke kete ako jela.. ako dah nekad.. ni kali terakhir ako betulkan kete ni.. kalo rosak lagik ako biorkan jadik tukun kat umah.. ako gi keje naik komuter... bila dah settle.. rase lega la jugak...
sabtu..pepagi tu gi renew lesen ngan akak ako..pastu pi jusco nak amik decoder astro ako...sekali tak siap lagi...balik umah pastu nak keluar ngan member ako plaks..elok je nak start enjin kete tiara ako tu..tak bleh.. aduh hangin ako..baru smlm gi antor baikkan.. arini jadik lagi..budus tul...dah tu ako dah siap nak kuar..member pun dah gerak dr shah alam nak ke kl sentral..so minta la abah ako antor ke stesen star lrt maluri..naik star turun kat masjid jamek then amik putra ke kl sentral...kitorang gi klcc ngan jalan tar.. pergh tak larat ako kat klcc tu.. punye la ramai.. kebetulan ada event.. cleo's 50 most eligible bachelor... ada la rashid salleh ngan reshmonu... mmm.. ako mmg tak suka gi klcc.. boring.. bebudak sekolah yg perasaan vogue ramai sgt kat situ.. wakaka... lagipun ako tak suka sgt pegi tempat² yg sesak ni.. poning kepala acik... lepas ke klcc gi jln tar.. masuk semua house.. terus ke habib jewel.. katenya ada pesta berlian.. gi la tgk² kaum wanita menghabiskan duit beli berlian.. wakaka.. dah puas memenatkan diri... gi minum kat sogo pastu terus balik.. member ako amik putra gi ke kl sentral.. ako amik star lrt ke pandan indah... masa call abah nak minta amik, abah ako kate diorang nak balik kg mak ako kat langat.. hmm.. ako cakap.. ako ikut skali ler.. so, akak ako amik then terus balik langat tgk anak mak uda ako yg baru lahir... lepas dinner baru gerak balik umah...
ahad.. mmm.. boleh dikatakan hari dimana akak ako mengalami dugaan yg hebat dlm hidup dia... suaminya pergi meninggalkan dia dan 3 org anak mereka serta dunia ini utk selamanya... hmm.. mmg terkejut.. tiba² dapat berita tu...tapi ako mmg kagum dgn kakak ako..ako pun tak sekuat dia..hidup dia penuh dgn dugaan.. harap² lepas ni dia akan sentiasa dikelilingi dgn kebahagiaan plaks sebagai balasan kesabaran dia selama ni..kesian anak buah ako yg 3 org tu.. diorang dah jadi anak yatim..sayu ako tgk airmata anak buah ako..walaupun yg sulung tu baru 7 thn, tp dia dah tahu apa erti mati..dia tahu yg dia takkan berjumpa dgn papa dia utk selamanya.. naqib dan nazim masih kecik..blom faham lagi..insyaAllah..selagi hayat ako masih ada, ako akan bantu kakak ako and anak²...i won't leave them alone...hmm... esoknya arwah dikebumikan selepas solat zohor.. semoga ALlah mencucuri rahmat ke atas rohnya.. amin.. al-Fatihah...
sabtu..pepagi tu gi renew lesen ngan akak ako..pastu pi jusco nak amik decoder astro ako...sekali tak siap lagi...balik umah pastu nak keluar ngan member ako plaks..elok je nak start enjin kete tiara ako tu..tak bleh.. aduh hangin ako..baru smlm gi antor baikkan.. arini jadik lagi..budus tul...dah tu ako dah siap nak kuar..member pun dah gerak dr shah alam nak ke kl sentral..so minta la abah ako antor ke stesen star lrt maluri..naik star turun kat masjid jamek then amik putra ke kl sentral...kitorang gi klcc ngan jalan tar.. pergh tak larat ako kat klcc tu.. punye la ramai.. kebetulan ada event.. cleo's 50 most eligible bachelor... ada la rashid salleh ngan reshmonu... mmm.. ako mmg tak suka gi klcc.. boring.. bebudak sekolah yg perasaan vogue ramai sgt kat situ.. wakaka... lagipun ako tak suka sgt pegi tempat² yg sesak ni.. poning kepala acik... lepas ke klcc gi jln tar.. masuk semua house.. terus ke habib jewel.. katenya ada pesta berlian.. gi la tgk² kaum wanita menghabiskan duit beli berlian.. wakaka.. dah puas memenatkan diri... gi minum kat sogo pastu terus balik.. member ako amik putra gi ke kl sentral.. ako amik star lrt ke pandan indah... masa call abah nak minta amik, abah ako kate diorang nak balik kg mak ako kat langat.. hmm.. ako cakap.. ako ikut skali ler.. so, akak ako amik then terus balik langat tgk anak mak uda ako yg baru lahir... lepas dinner baru gerak balik umah...
ahad.. mmm.. boleh dikatakan hari dimana akak ako mengalami dugaan yg hebat dlm hidup dia... suaminya pergi meninggalkan dia dan 3 org anak mereka serta dunia ini utk selamanya... hmm.. mmg terkejut.. tiba² dapat berita tu...tapi ako mmg kagum dgn kakak ako..ako pun tak sekuat dia..hidup dia penuh dgn dugaan.. harap² lepas ni dia akan sentiasa dikelilingi dgn kebahagiaan plaks sebagai balasan kesabaran dia selama ni..kesian anak buah ako yg 3 org tu.. diorang dah jadi anak yatim..sayu ako tgk airmata anak buah ako..walaupun yg sulung tu baru 7 thn, tp dia dah tahu apa erti mati..dia tahu yg dia takkan berjumpa dgn papa dia utk selamanya.. naqib dan nazim masih kecik..blom faham lagi..insyaAllah..selagi hayat ako masih ada, ako akan bantu kakak ako and anak²...i won't leave them alone...hmm... esoknya arwah dikebumikan selepas solat zohor.. semoga ALlah mencucuri rahmat ke atas rohnya.. amin.. al-Fatihah...
Thursday, April 7, 2005
Arggh.. Kete Tiaraku...
adeh... tak daya rasenya.. bukan sbb cuaca, kerje atau personal life.. tp sbb kete tiaraku sayang.. uwaaa... since bulan 2 aritu.. every month mesti ada je bende yg rosak.. pastu kalo kena skit takpe gak.. ni setiap kali betulkan mesti dekat RM200 melayang.. adeh.. mana nak larat.. paling worst bulan 3 and awal bulan ni.. bulan 3 aritu, ganti bateri dlm rm175..ganti kipas aircond.. kena rm185 then tak lama lepas tu tayar ako plaks pecah... kena ganti tayar kalo 2 bijik... dekat gak la rm200 kot.. pastu semlm dia wat hal lagik.. kih.. boleh ke ako tgh² jln tetiba enjin mati.. pastu takleh start lak tu.. opis mate kate maybe distributor.. sepupu ako kate maybe starter... ako plaks kate.. adeh.. bankrup ler ako..wakaka.. kalo tak betulkan, camne ako nak pi keje? arini pun nasib akak ako mc, leh ler pinjam kete dia.. so esok ako amik cuti and ako nak pegi bengkel nak betulkan apa yg tak betul kat kete tu.. sesambil tu member ako dok tanye² kot ada tmpt yg bleh tolak kete tiara ako tu dgn harga yg lebih skit.. tak larat la ako... tetiap bulan nak abih duit ke dia je.. baik ako beli kete baru.. wakaka...
hmm... kalo beli kete baru pun beli kete second hand jela.. lebih² akak tak mampu lagi dek non... baru la ingat thn ni bleh ada duit lebih skit sbb kete tiara tu dah abih bayor ujung thn lepas.. ghupanya dia tak bagi ako enjoy.. tetiap bulan nak kena menten dia.. uwaa... sakit poket acik.. wakaka...
hmm... kalo beli kete baru pun beli kete second hand jela.. lebih² akak tak mampu lagi dek non... baru la ingat thn ni bleh ada duit lebih skit sbb kete tiara tu dah abih bayor ujung thn lepas.. ghupanya dia tak bagi ako enjoy.. tetiap bulan nak kena menten dia.. uwaa... sakit poket acik.. wakaka...
Subscribe to:
Posts (Atom)