Bila agaknya nak nmpk perubahan... Urghhh...
Highlight: hurmm.. Jusmate 5 ni bleh makan ke idak? Dah kene gantung keahlian la plaks pengasasnya... Aishh..
Nota kaki: Hurmmm... Terasa nak buat novel la plaks
Showing posts with label merapu. Show all posts
Showing posts with label merapu. Show all posts
Wednesday, October 3, 2012
Tuesday, November 1, 2011
Wish List
hurmm.. x lama lagi.. lagi lebih kurang 13 hari.. hehehehehe.. xde org nak tanye wish list sy ke? miahahaha... mesti xmo tanye ler tuh... my wish list panjang berjele nih... hehehehe... kalo nak postpone ujung taun pun bleh wahai en husband...hehhehe..
Wednesday, October 12, 2011
semangat yg hilang
hurmm... hari² ngantuk.. hari² malas.. hari² pun rase sgt lembap... adusss.. mana la booster neh... hari² pun tertanye-tanye bler la nak kurus neh.. miahahaha...
Wednesday, October 5, 2011
kate emak...
hurmm.. setelah agak² setahun meninggalkan dunia blogger ni tetiba hari ni cam terasa nak menulis.. idea dtg masa tgh berwuduk kat toilet opis tadi... semuanye bermula masa nak carik parking kat pavillion tadik.. tgh² asik mendrive tetiba ternampak kete idaman di depan mate.. spotan nye terkeluar dr mulut "a'ah (bukan nama sebenar tp nama manje) ni la kete akak..." well kereta apa? apa lagi kete "A" yg sgt gagah dimataku.. huhuhu.. tp tah bile kurun masihi la ako nak dpt.. bile rase ni menjelma dlm diri pada ketika berwuduk td ako tetiba teringat akan kate mak... "tak salah pun berangan.. mak dulu pun berangan nak duk umah besar, naik kete besar" pastu mak kate lagi "bile dgr org gi jalan sampai ke china, mak kate dlm hati.. seronoknye la" and mak pun x penah termimpi nak dpt pegi negara org...
well sbb apa mak kate gitu? sbb kitorang bukannya tergolong dalam golongan berada dan bukan la dlm golongan yg susah.. hanye sederhana... abah dulu keje as tukang masa kat kem tentera (abah bukan askar hanye penjawat awam yg tolong masakkan utk askar) mak plaks surirumah sepenuh masa... tp mak & abah ada wat part time.. mengandam.. huhuhu..naseb baik la mak sgt kreatip and innovatif... tp walaupun kitorang x mewah ako still bersyukur and bangga ngan abah & mak sebab gigih berusaha membesarkan anak2 gadis mereka yg ber5 ni.. diorang sedaya upaya memberikan pendidikan yg terbaik utk kitorang.. alhamdulillah.. berkat susah payah mak abah... kitorang 5 beradek berjaya mencapai peringkat tertinggi yg kitorang termampu dalam pelajaran...
hurmmm... kerete pertama yg kitorang ada ialah kereta proton tiara... sgt² happy & takjub biler ada kereta.. sbb apa? sbb before this kitorang hanye menumpang pakcik / makcik yg ada kereta and kadang2 timbul perasaan segan.. xpun kitorang berderet-deret naik bas or teksi.. biler ako start bekerja... ako suh mak stop mengandam.. tp yg ako agak kesal sbb x mampu nak buatkan mak abah umah yg besar & bg kete yg besar.. sbb first tmpt ako bekerja di company yg pada mulanye sgt best tetiba ekonomi negara x stabil, maka company jugak jd x stabil seterusnye gaji jugak x stabil (alhamdulillah skrg tidak lagiii).. and ako jugak boros orgnya and at the same time tiara kesayangan sgt byk masalahnye and sgt high maintenancenye... ok enough pasal ni.. kite terus skip ke masa sekrg...
alhamdulillah skrg mak & abah dpt duk umah besar and dpt naek kete besar (well pada kami nissan grand livina tu dah cukup besar dah tu) and dah dpt gi jenjalan ke negara org (ako pun blum berpeluang keluar malaysia lagi..huhuhuhu)... berkat pengorbanan mak & abah, alhamdulillah kami adek bradek maseh sedar diri & masih igt jasa mak & abah.. harapnye berkekalan hingga ke akhir hayat kami...
jadinye mak kate " x salah kalau nak berangan, mana tahu angan² jadi kenyataan".. ye betul kate mak.. sbb dulu ako berangan nak dpt suami hensem.. alhamdulillah dpt.. miahahahaha... so skrg ako berangan nak dpt umah sebesar dunia (bak kate ikhwan) and dpt kete alphard... miahahaha..biar la org nak kate apa.. yg penting ako ikut kate mak...
well sbb apa mak kate gitu? sbb kitorang bukannya tergolong dalam golongan berada dan bukan la dlm golongan yg susah.. hanye sederhana... abah dulu keje as tukang masa kat kem tentera (abah bukan askar hanye penjawat awam yg tolong masakkan utk askar) mak plaks surirumah sepenuh masa... tp mak & abah ada wat part time.. mengandam.. huhuhu..naseb baik la mak sgt kreatip and innovatif... tp walaupun kitorang x mewah ako still bersyukur and bangga ngan abah & mak sebab gigih berusaha membesarkan anak2 gadis mereka yg ber5 ni.. diorang sedaya upaya memberikan pendidikan yg terbaik utk kitorang.. alhamdulillah.. berkat susah payah mak abah... kitorang 5 beradek berjaya mencapai peringkat tertinggi yg kitorang termampu dalam pelajaran...
hurmmm... kerete pertama yg kitorang ada ialah kereta proton tiara... sgt² happy & takjub biler ada kereta.. sbb apa? sbb before this kitorang hanye menumpang pakcik / makcik yg ada kereta and kadang2 timbul perasaan segan.. xpun kitorang berderet-deret naik bas or teksi.. biler ako start bekerja... ako suh mak stop mengandam.. tp yg ako agak kesal sbb x mampu nak buatkan mak abah umah yg besar & bg kete yg besar.. sbb first tmpt ako bekerja di company yg pada mulanye sgt best tetiba ekonomi negara x stabil, maka company jugak jd x stabil seterusnye gaji jugak x stabil (alhamdulillah skrg tidak lagiii).. and ako jugak boros orgnya and at the same time tiara kesayangan sgt byk masalahnye and sgt high maintenancenye... ok enough pasal ni.. kite terus skip ke masa sekrg...
alhamdulillah skrg mak & abah dpt duk umah besar and dpt naek kete besar (well pada kami nissan grand livina tu dah cukup besar dah tu) and dah dpt gi jenjalan ke negara org (ako pun blum berpeluang keluar malaysia lagi..huhuhuhu)... berkat pengorbanan mak & abah, alhamdulillah kami adek bradek maseh sedar diri & masih igt jasa mak & abah.. harapnye berkekalan hingga ke akhir hayat kami...
jadinye mak kate " x salah kalau nak berangan, mana tahu angan² jadi kenyataan".. ye betul kate mak.. sbb dulu ako berangan nak dpt suami hensem.. alhamdulillah dpt.. miahahahaha... so skrg ako berangan nak dpt umah sebesar dunia (bak kate ikhwan) and dpt kete alphard... miahahaha..biar la org nak kate apa.. yg penting ako ikut kate mak...
Wednesday, August 5, 2009
tah hapa-hapa...
xceli xde mende pun nak ditules... cumernya cam boring n ngatuks plaks di pagi yg mulia inih... keje melambak (as usual) tpnya cam xde motivation utk mensettlekan keje² yg melambak itewww... boss sudah balik from umrah, tpnye mood bekerja ako still tak boost2 lagik..slalunye boss akan menjadiks booster ako... uhuhuhu...
now setiap pagi bila bangun tido.. dalam pala otak mesti nak mc la..nak el la..malas nak gi kije la.. uhuhuhu.."not good" bak kate pn nori... uuhuhuhu... tetiba dlm pala macam nak wat bisnes macam2... jual tudung la..jual brooch la.. jual kasut and baju sekenhen la.. wakakaka.. tah hapa hapa.... camne nak endkan penulisan blog dgn penuh gaya??? hmmm..kite letak quote for the day ek:
now setiap pagi bila bangun tido.. dalam pala otak mesti nak mc la..nak el la..malas nak gi kije la.. uhuhuhu.."not good" bak kate pn nori... uuhuhuhu... tetiba dlm pala macam nak wat bisnes macam2... jual tudung la..jual brooch la.. jual kasut and baju sekenhen la.. wakakaka.. tah hapa hapa.... camne nak endkan penulisan blog dgn penuh gaya??? hmmm..kite letak quote for the day ek:
"The largest living land mammal is the absent mind." --- Capt. Beefheart
Friday, May 22, 2009
Bored Joke (yes! i'm bored..)
Words Women Use and Their Meanings
FINE
this is the word women use to end an argument when they are right and
you need to shut up.
FIVE MINUTES
If she is getting dressed, this is half an hour. Five minutes is only five minutes if you have just been given 5 more minutes to watch the game before helping around the house.
NOTHING
This is the calm before the storm. This means "something," and you should be on your toes. Arguments that begin with 'Nothing' usually end in "Fine"
GO AHEAD
This is a dare, not permission. Don't do it.
LOUD SIGH
This is not actually a word, but is a non-verbal statement often misunderstood by men. A "Loud Sigh" means she thinks you are an idiot and wonders why she is wasting her time standing here and arguing with you
over "Nothing"
THAT'S OKAY
This is one of the most dangerous statements that a woman can make to a
man. "That's Okay" means that she wants to think long and hard before deciding how and when you will pay for your mistake.
THANKS
A woman is thanking you. Do not question it or faint. Just say you're welcome.
Oh, and before we forget ...
"Whatever"
...it's a woman's way of saying *!#@ YOU!
copy and paste from: Bored.com
FINE
this is the word women use to end an argument when they are right and
you need to shut up.
FIVE MINUTES
If she is getting dressed, this is half an hour. Five minutes is only five minutes if you have just been given 5 more minutes to watch the game before helping around the house.
NOTHING
This is the calm before the storm. This means "something," and you should be on your toes. Arguments that begin with 'Nothing' usually end in "Fine"
GO AHEAD
This is a dare, not permission. Don't do it.
LOUD SIGH
This is not actually a word, but is a non-verbal statement often misunderstood by men. A "Loud Sigh" means she thinks you are an idiot and wonders why she is wasting her time standing here and arguing with you
over "Nothing"
THAT'S OKAY
This is one of the most dangerous statements that a woman can make to a
man. "That's Okay" means that she wants to think long and hard before deciding how and when you will pay for your mistake.
THANKS
A woman is thanking you. Do not question it or faint. Just say you're welcome.
Oh, and before we forget ...
"Whatever"
...it's a woman's way of saying *!#@ YOU!
copy and paste from: Bored.com
Tuesday, February 24, 2009
Hajat di hati...
hmmm...xceli hajat dihati ako malam ni nak sambung wat kije opis yg tak abeh td..tp bile dah teronline cam terasa nak membaca blog kengkawan sesambil tu terasa cam nak apdet blog sendiri... uhuhuhu.. takde crite best pun... life ako sama jek... cumenyer skrg ni takde chance sgt nak balik awal dr kije.. asik terpaksa stay back jek.. sian anak2... hmmm..tapi what to do.. dah kate keje... uhuhuhu...tetiba idea nak menulis ilang... hmmm..apa ek nak tulis? aiseh... stop jela dulu...ade idea nanti ako sambung....wakakaka... haru betul la...
Thursday, December 18, 2008
Ideaku Seru ....
huh...takde idea aaa...nak lukis² diagram neh... blank.. takleh mendesign skrg nih.. tapi tinggal hari ni jek lagik.. nak tak nak kene siapkan jugak.. wahai idea..wahai mood...mai la sini... Ideaku Seru... huhuhuhu....
Friday, December 12, 2008
Classic Type A Personality
Refer to my previous entry: What Mazlinita Means???
Type A personality refers to a type of personality that is characterized by perfectionism, a high degree of stress, impatience and inappropriate expressions of anger or frustration. Underlying the Type A personality is a low self-esteem that drives a person to “overstrive” and compete. The term Type A personality was coined in the 1950s by cardiologists, Dr. Meyer Friedman and Dr. Ray Rosenman. They theorized that people who were labeled Type A were much more likely to suffer heart attacks. The term quickly came into public use, and became even more commonly known as a result of a book published in 1974 by the two doctors Type A Behavior and Your Heart.
In the 1970s, Rosenman, C. David Jenkins, and Stephen Zyzanski developed quick 15-minute tests to determine the Type A personality, or the more relaxed Type B. These were multiple-choice tests that could be self-administered. Some people did not fit either Type A personality or Type B and were classed as AB. Psychology in general has largely dismissed Type A personality as far too generalized, especially as diagnosed by 15-minute tests. Instead, modern psychometric testing leans more often toward describing behavior types that allow for a much greater range in personality traits.
Despite dismissing the classification of Type A personality, it is certainly true that people who are under a great deal of stress are more likely to suffer from heart disease and are at greater risk for heart attack. Stress is not the only factor, but it remains an important one. People who are rigid perfectionists or exhibit classic Type A personality traits frequently engage in a barrage of self-attack, in addition to criticizing others. The underlying low self-esteem influences not just competitiveness, but self-attacking behavior can place the mind and the body in a constant state of stress.
The classic Type A personality tends to react angrily toward others, which makes maintaining relationships difficult. No one can measure up to the Type A’s standards. This can leave the Type A personality suffering from alienation, which only reinforces a core concept that the person is somehow unworthy. In modern psychology and testing, the one aspect of a Type A personality that seems a reliable predictor of heart disease is aggression, and most people who would describe themselves as having a Type A personality are not truly so.
Some can actually view type A personality as a positive thing, and most connect the ideas of perfectionism with high achievement, rather than with excess anger. If a person says, “I’m a Type A,” he or she is usually describing only perfectionistic and perhaps rigid personality traits that keep him or her successful. Being a perfectionist does not necessarily make someone hostile toward others. A person who is successful or competitive may be described positively as Type A, and may exhibit many wonderful qualities of caring for others.
Studies debunking Type A personality suggest that perfectionism doesn’t always predict heart disease. In fact some athletes would describe themselves as Type A personality and would certainly be rigid in maintaining a diet and exercise plan that would keep them well away from risk of heart attack. As with many of these early personality tests, new evidence suggests that human personality is far more complex and can’t be broken down into a few simple types. To do so oversimplifies human character, and makes prediction for disease based on these generalized traits bad medicine
p/s: bleh cayer ke? hurrmmm... hanya kita yg kenal diri kite sendiri.. btw amek yg elok² jela.. uhuhuhu
Type A personality refers to a type of personality that is characterized by perfectionism, a high degree of stress, impatience and inappropriate expressions of anger or frustration. Underlying the Type A personality is a low self-esteem that drives a person to “overstrive” and compete. The term Type A personality was coined in the 1950s by cardiologists, Dr. Meyer Friedman and Dr. Ray Rosenman. They theorized that people who were labeled Type A were much more likely to suffer heart attacks. The term quickly came into public use, and became even more commonly known as a result of a book published in 1974 by the two doctors Type A Behavior and Your Heart.
In the 1970s, Rosenman, C. David Jenkins, and Stephen Zyzanski developed quick 15-minute tests to determine the Type A personality, or the more relaxed Type B. These were multiple-choice tests that could be self-administered. Some people did not fit either Type A personality or Type B and were classed as AB. Psychology in general has largely dismissed Type A personality as far too generalized, especially as diagnosed by 15-minute tests. Instead, modern psychometric testing leans more often toward describing behavior types that allow for a much greater range in personality traits.
Despite dismissing the classification of Type A personality, it is certainly true that people who are under a great deal of stress are more likely to suffer from heart disease and are at greater risk for heart attack. Stress is not the only factor, but it remains an important one. People who are rigid perfectionists or exhibit classic Type A personality traits frequently engage in a barrage of self-attack, in addition to criticizing others. The underlying low self-esteem influences not just competitiveness, but self-attacking behavior can place the mind and the body in a constant state of stress.
The classic Type A personality tends to react angrily toward others, which makes maintaining relationships difficult. No one can measure up to the Type A’s standards. This can leave the Type A personality suffering from alienation, which only reinforces a core concept that the person is somehow unworthy. In modern psychology and testing, the one aspect of a Type A personality that seems a reliable predictor of heart disease is aggression, and most people who would describe themselves as having a Type A personality are not truly so.
Some can actually view type A personality as a positive thing, and most connect the ideas of perfectionism with high achievement, rather than with excess anger. If a person says, “I’m a Type A,” he or she is usually describing only perfectionistic and perhaps rigid personality traits that keep him or her successful. Being a perfectionist does not necessarily make someone hostile toward others. A person who is successful or competitive may be described positively as Type A, and may exhibit many wonderful qualities of caring for others.
Studies debunking Type A personality suggest that perfectionism doesn’t always predict heart disease. In fact some athletes would describe themselves as Type A personality and would certainly be rigid in maintaining a diet and exercise plan that would keep them well away from risk of heart attack. As with many of these early personality tests, new evidence suggests that human personality is far more complex and can’t be broken down into a few simple types. To do so oversimplifies human character, and makes prediction for disease based on these generalized traits bad medicine
p/s: bleh cayer ke? hurrmmm... hanya kita yg kenal diri kite sendiri.. btw amek yg elok² jela.. uhuhuhu
Tuesday, December 9, 2008
What Mazlinita Means???
You are confident (ye kerr??), self assured, and capable. You are not easily intimidated.
You master any and all skills easily. You don't have to work hard for what you want.
You make your life out to be exactly how you want it. And you'll knock down anyone who gets in your way! (uhuhuhu..ganazzz nyerr ako)
You are usually the best at everything ... you strive for perfection.
You are confident,authoritative, and aggressive.
You have the classic "Type A"personality. (classic Type A tu camner ekkk??)
You are incredibly wise and perceptive. You have a lot of life experience.
You are a natural peacemaker, and you are especially good at helping others get along.
But keeping the peace in your own life is not easy. You see things very differently, and it's hard to get you to budge.
You are relaxed, chill, and very likely to go with the flow.
You are light hearted and accepting. You don't get worked up easily.
Well adjusted and incredibly happy, many people wonder what your secret to life is.
You tend to be pretty tightly wound. It's easy to get you excited... which can be a good or bad thing.
You have a lot of enthusiasm, but it fades rather quickly. You don't stick with any one thing for very long.
You have the drive to accomplish a lot in a short amount of time. Your biggest problem is making sure you finish the projects you start. (yelerrrr.........sbb kadang² sindrom M melanda)
You are very intuitive and wise. You understand the world better than most people.
You also have a very active imagination. You often get carried away with your thoughts.
You are prone to a little paranoia and jealousy. You sometimes go overboard in interpreting signals.
You are a seeker. You often find yourself restless - and you have a lot of questions about life.
You tend to travel often, to fairly random locations. You're most comfortable when you're far away from home.
You are quite passionate and easily tempted. Your impulses sometimes get you into trouble.
p/s: ako sgtla xde mood utk bekerje ini hari... uhuhuhu....
You master any and all skills easily. You don't have to work hard for what you want.
You make your life out to be exactly how you want it. And you'll knock down anyone who gets in your way! (uhuhuhu..ganazzz nyerr ako)
You are usually the best at everything ... you strive for perfection.
You are confident,authoritative, and aggressive.
You have the classic "Type A"personality. (classic Type A tu camner ekkk??)
You are incredibly wise and perceptive. You have a lot of life experience.
You are a natural peacemaker, and you are especially good at helping others get along.
But keeping the peace in your own life is not easy. You see things very differently, and it's hard to get you to budge.
You are relaxed, chill, and very likely to go with the flow.
You are light hearted and accepting. You don't get worked up easily.
Well adjusted and incredibly happy, many people wonder what your secret to life is.
You tend to be pretty tightly wound. It's easy to get you excited... which can be a good or bad thing.
You have a lot of enthusiasm, but it fades rather quickly. You don't stick with any one thing for very long.
You have the drive to accomplish a lot in a short amount of time. Your biggest problem is making sure you finish the projects you start. (yelerrrr.........sbb kadang² sindrom M melanda)
You are very intuitive and wise. You understand the world better than most people.
You also have a very active imagination. You often get carried away with your thoughts.
You are prone to a little paranoia and jealousy. You sometimes go overboard in interpreting signals.
You are a seeker. You often find yourself restless - and you have a lot of questions about life.
You tend to travel often, to fairly random locations. You're most comfortable when you're far away from home.
You are quite passionate and easily tempted. Your impulses sometimes get you into trouble.
p/s: ako sgtla xde mood utk bekerje ini hari... uhuhuhu....
Thursday, November 13, 2008
Atas Nama Cinta....
salam,
actually this morning, otw ke opis sesambil drive and dgr Hot FM; lebih hangat dpd biasa, 2 lagu neh berkumandang... Atas Nama Cinta by Rossa and Wanita by Ct Nurhaliza.. actually byk lagik lagu lain tp 2 lagu neh tetiba menyentuh atau lebih tepat mengusik perasaan ako yg terjiweng skit pepagi neh... maybe dipengaruhi oleh cuaca pagi neh yg ako rase amat best skali atau pun minggu neh ako mmg ada mood jiweng + emo skit (factor umur yg akan meningkat esok kot... wakaka)...
hmm.. so ako paste kan lyrics 2 lagu neh kat sini... sbb sampai la ni ako dok terfeeling lagik.. bile dgr lagu nih pagi nih macam²perasaan ada.. macam² kenangan dok terimbau... hmm...yela.. mungkin jauh di sudut hati ako masih lagiiiii............ terasa muderrr...wakakaka
Rossa - Atas Nama Cinta
Aku wanita yang punya cinta di hati
Dan dirimu dan dirinya dalam hidupku
Mengapa terlambat cintamu telah termiliki
Sedang diriku dengan dia tak begitu cinta
Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta
Reff:
Atas nama cinta
Hati ini tak mungkin terbagi
Sampai nanti bila aku mati
Cinta ini hanya untuk engkau
Atas nama cinta
Kurelakan jalanku merana
Asal engkau akhirnya denganku
Kubersumpah atas nama cinta
Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta
Siti Nurhaliza - Wanita
Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta tlah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini
Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang maha kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..
Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..
aaa… Ku wanita
aaa… Ku wanita….
Yang hanya perlu kau fahami
Oh apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..
Wanita… woohoo..
Ku Wanita… ooo…
Wanita…
Note: To Niza: ko la org first yg wish akak w/pun terawal sehari... sampai akak pun terconfused pagi td... igtkan hubbie lupa nak wish.. dah kecik ati dah skali tgk date baru 13hb.. wakaka.. nasib tak majuk lagik..kalo tak harusss akak menanggung malu... kih.kih..kih..
actually this morning, otw ke opis sesambil drive and dgr Hot FM; lebih hangat dpd biasa, 2 lagu neh berkumandang... Atas Nama Cinta by Rossa and Wanita by Ct Nurhaliza.. actually byk lagik lagu lain tp 2 lagu neh tetiba menyentuh atau lebih tepat mengusik perasaan ako yg terjiweng skit pepagi neh... maybe dipengaruhi oleh cuaca pagi neh yg ako rase amat best skali atau pun minggu neh ako mmg ada mood jiweng + emo skit (factor umur yg akan meningkat esok kot... wakaka)...
hmm.. so ako paste kan lyrics 2 lagu neh kat sini... sbb sampai la ni ako dok terfeeling lagik.. bile dgr lagu nih pagi nih macam²perasaan ada.. macam² kenangan dok terimbau... hmm...
Rossa - Atas Nama Cinta
Aku wanita yang punya cinta di hati
Dan dirimu dan dirinya dalam hidupku
Mengapa terlambat cintamu telah termiliki
Sedang diriku dengan dia tak begitu cinta
Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta
Reff:
Atas nama cinta
Hati ini tak mungkin terbagi
Sampai nanti bila aku mati
Cinta ini hanya untuk engkau
Atas nama cinta
Kurelakan jalanku merana
Asal engkau akhirnya denganku
Kubersumpah atas nama cinta
Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta
Siti Nurhaliza - Wanita
Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta tlah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini
Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang maha kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..
Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..
aaa… Ku wanita
aaa… Ku wanita….
Yang hanya perlu kau fahami
Oh apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..
Wanita… woohoo..
Ku Wanita… ooo…
Wanita…
Note: To Niza: ko la org first yg wish akak w/pun terawal sehari... sampai akak pun terconfused pagi td... igtkan hubbie lupa nak wish.. dah kecik ati dah skali tgk date baru 13hb.. wakaka.. nasib tak majuk lagik..kalo tak harusss akak menanggung malu... kih.kih..kih..
Tuesday, November 11, 2008
blank....
adeh... la.. arini sangatla sangap.. ngantuk and sgtla malas nak wat kije...target nak siapkan semua kije before end of this week.. tp kalo camni harusla tak achieve target...
yg peliknya kalo boss ada laju jek ako dok ngadap kije.. tp kalo dia xde harusla mood malas tu datang secara tiba²...adakah ini yg dinamakan hipokrit ditempat keje??? kih...
yg peliknya kalo boss ada laju jek ako dok ngadap kije.. tp kalo dia xde harusla mood malas tu datang secara tiba²...adakah ini yg dinamakan hipokrit ditempat keje??? kih...
Tuesday, October 21, 2008
......
salam,
xceli ako takde idea pun nak tulis apa... tp terasa cam nak mengupdate blog... so, ako just taip apa saje yg terlintas dlm pikiran ako... kih...
this week, hubbie shift malam... so spt biasa, ako and anak-anak tercinta berkampung kat umah mak... and spt kebiasaannya, after maghrib qimi and ikhwan dah tido... so skrg neh sesambil memblogkan diri, ako sesambil tu jugak merenung wajah anak-anak tercinta... sayang sungguh ako kat mereka... tak tergambar dek kata-kata... mak mana yg tak sayangkan anak-anaknya kan... tp ada gak mak yg tak sayang anak.... kalau tak, takkan la byk berita pasal baby yg dok kena buang and tinggal kat sana sini... ishhh... apa la derang tuh... takde ke rase kasih bile menatap wajah anak derang... dah penat2 pregnant 9 bln, sakit2 melahirkan.... pastu trus buang gitu jek... cam takde perasaan.... ako tak leh aaa tgk or dgr berita pasal baby or budak2 kena tinggal mak ayah neh... sayu jek rase hati... kalau ikutkan hati nak jek ako amek n jaga... tp ako pk plaks... anak2 ako pun mak ako yg jaga.. since ako berkerja kan... tp kalo ikutkan hati mmg nak jaga budak2 neh sendiri... tp tula, tahap kewangan kami berdua blom mengizinkan...
hmmm... sejak raya aritu ujan jek tiap2 petang.. la neh pun tgh ujan... mmg sedap la utk mentidurkan diri... tp ako tak bleh tdo lagik w/pun dah plan nak tdo awal... ako nak tgk tv dulu.. citer Ku Milikmu... ako hanya tgk tv hari selasa and khamis... hari khamis of coz la dok tgk Kekasihku Seru... pergh.. ako igt ako sorang jek dok follow citer tuh... ghupanya kat opis cam fenomena... boss ako siap bleh d/load and tgk berulang kali.. sampai ada satu masa, sampai kul 2 pagi dia dok ngadap citer tuh... kih...
hmm... apa lagik ek? oohh... this weekend, ada family day ITD... department ako nya family day... kalo ikutkan hati cam malas nak join, tp mengenangkan ako budak baru kan.. so kena la join.. kang kalo tak join org kate sombong... dah la muka ako cam muka budak sombong.. wakaka... org kalo tak kenal ako mesti takut nak tegur.. dah byk kali ako dok dgr statement camneh... so pesanan ako pada korang2.. tegur jek ako.. ako tak sombong cuma bukan seorang yg peramah.... kih...
xceli ako takde idea pun nak tulis apa... tp terasa cam nak mengupdate blog... so, ako just taip apa saje yg terlintas dlm pikiran ako... kih...
this week, hubbie shift malam... so spt biasa, ako and anak-anak tercinta berkampung kat umah mak... and spt kebiasaannya, after maghrib qimi and ikhwan dah tido... so skrg neh sesambil memblogkan diri, ako sesambil tu jugak merenung wajah anak-anak tercinta... sayang sungguh ako kat mereka... tak tergambar dek kata-kata... mak mana yg tak sayangkan anak-anaknya kan... tp ada gak mak yg tak sayang anak.... kalau tak, takkan la byk berita pasal baby yg dok kena buang and tinggal kat sana sini... ishhh... apa la derang tuh... takde ke rase kasih bile menatap wajah anak derang... dah penat2 pregnant 9 bln, sakit2 melahirkan.... pastu trus buang gitu jek... cam takde perasaan.... ako tak leh aaa tgk or dgr berita pasal baby or budak2 kena tinggal mak ayah neh... sayu jek rase hati... kalau ikutkan hati nak jek ako amek n jaga... tp ako pk plaks... anak2 ako pun mak ako yg jaga.. since ako berkerja kan... tp kalo ikutkan hati mmg nak jaga budak2 neh sendiri... tp tula, tahap kewangan kami berdua blom mengizinkan...
hmmm... sejak raya aritu ujan jek tiap2 petang.. la neh pun tgh ujan... mmg sedap la utk mentidurkan diri... tp ako tak bleh tdo lagik w/pun dah plan nak tdo awal... ako nak tgk tv dulu.. citer Ku Milikmu... ako hanya tgk tv hari selasa and khamis... hari khamis of coz la dok tgk Kekasihku Seru... pergh.. ako igt ako sorang jek dok follow citer tuh... ghupanya kat opis cam fenomena... boss ako siap bleh d/load and tgk berulang kali.. sampai ada satu masa, sampai kul 2 pagi dia dok ngadap citer tuh... kih...
hmm... apa lagik ek? oohh... this weekend, ada family day ITD... department ako nya family day... kalo ikutkan hati cam malas nak join, tp mengenangkan ako budak baru kan.. so kena la join.. kang kalo tak join org kate sombong... dah la muka ako cam muka budak sombong.. wakaka... org kalo tak kenal ako mesti takut nak tegur.. dah byk kali ako dok dgr statement camneh... so pesanan ako pada korang2.. tegur jek ako.. ako tak sombong cuma bukan seorang yg peramah.... kih...
Subscribe to:
Posts (Atom)