Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts

Wednesday, October 5, 2011

kate emak...

hurmm.. setelah agak² setahun meninggalkan dunia blogger ni tetiba hari ni cam terasa nak menulis.. idea dtg masa tgh berwuduk kat toilet opis tadi... semuanye bermula masa nak carik parking kat pavillion tadik.. tgh² asik mendrive tetiba ternampak kete idaman di depan mate.. spotan nye terkeluar dr mulut "a'ah (bukan nama sebenar tp nama manje) ni la kete akak..." well kereta apa? apa lagi kete "A" yg sgt gagah dimataku.. huhuhu.. tp tah bile kurun masihi la ako nak dpt.. bile rase ni menjelma dlm diri pada ketika berwuduk td ako tetiba teringat akan kate mak... "tak salah pun berangan.. mak dulu pun berangan nak duk umah besar, naik kete besar" pastu mak kate lagi "bile dgr org gi jalan sampai ke china, mak kate dlm hati.. seronoknye la" and mak pun x penah termimpi nak dpt pegi negara org...

well sbb apa mak kate gitu? sbb kitorang bukannya tergolong dalam golongan berada dan bukan la dlm golongan yg susah.. hanye sederhana... abah dulu keje as tukang masa kat kem tentera (abah bukan askar hanye penjawat awam yg tolong masakkan utk askar) mak plaks surirumah sepenuh masa... tp mak & abah ada wat part time.. mengandam.. huhuhu..naseb baik la mak sgt kreatip and innovatif... tp walaupun kitorang x mewah ako still bersyukur and bangga ngan abah & mak sebab gigih berusaha membesarkan anak2 gadis mereka yg ber5 ni.. diorang sedaya upaya memberikan pendidikan yg terbaik utk kitorang.. alhamdulillah.. berkat susah payah mak abah... kitorang 5 beradek berjaya mencapai peringkat tertinggi yg kitorang termampu dalam pelajaran...

hurmmm... kerete pertama yg kitorang ada ialah kereta proton tiara... sgt² happy & takjub biler ada kereta.. sbb apa? sbb before this kitorang hanye menumpang pakcik / makcik yg ada kereta and kadang2 timbul perasaan segan.. xpun kitorang berderet-deret naik bas or teksi.. biler ako start bekerja... ako suh mak stop mengandam.. tp yg ako agak kesal sbb x mampu nak buatkan mak abah umah yg besar & bg kete yg besar.. sbb first tmpt ako bekerja di company yg pada mulanye sgt best tetiba ekonomi negara x stabil, maka company jugak jd x stabil seterusnye gaji jugak x stabil (alhamdulillah skrg tidak lagiii).. and ako jugak boros orgnya and at the same time tiara kesayangan sgt byk masalahnye and sgt high maintenancenye... ok enough pasal ni.. kite terus skip ke masa sekrg...

alhamdulillah skrg mak & abah dpt duk umah besar and dpt naek kete besar (well pada kami nissan grand livina tu dah cukup besar dah tu) and dah dpt gi jenjalan ke negara org (ako pun blum berpeluang keluar malaysia lagi..huhuhuhu)... berkat pengorbanan mak & abah, alhamdulillah kami adek bradek maseh sedar diri & masih igt jasa mak & abah.. harapnye berkekalan hingga ke akhir hayat kami...

jadinye mak kate " x salah kalau nak berangan, mana tahu angan² jadi kenyataan".. ye betul kate mak.. sbb dulu ako berangan nak dpt suami hensem.. alhamdulillah dpt.. miahahahaha... so skrg ako berangan nak dpt umah sebesar dunia (bak kate ikhwan) and dpt kete alphard... miahahaha..biar la org nak kate apa.. yg penting ako ikut kate mak...

Wednesday, January 20, 2010

New Post

salam...hmmm..xceli xde mede menarek utk ditulis... sebenarnye ada cumenye kehabisan stok utk menulis... well..nak start dr mana? sejak2 notebook lcdnye rosak...network kat opis sgt slow..ako langsung tak teringat akan kewujudan blog sendiri.. uhuhuhu... jadiknye macam mlm ni..tetiba ako teringat makanye ako paksakan diri utk menulis...

okeh..point 1.. kite recap pencapaian ako sepanjang taun lepas... alhamdulillah, ako n family masih dikurniakan kesihatan yg baik... taun lepas jugak ako berjaya mencapai 1 azam ako yakni nak jadik permenant staff...alhamdulillah... tq pada sumer yg membantu... taun lepas jugak ako hampir2 berjaya memberi Qimi and ikhwan adik..tp Allah lebih mengetahui.. Dia hanya pinjamkan pada ako selama 6 minggu jek... xpelah ada hikmah disebalik sumer yg berlaku...pastu family gathering hj osman berjaya dgn lancarnye pada 25/12 - 27/12/2009 at glory beach resort, pd..sgt2 grand taun nih sebab ada org yg sudi menaja...tu jelah antara peristiwa penting utk diri ako pada taun lepas...opppsss..ada 1 peristiwa yg sgt x best utk dikenang...harap2 en somi tak ulang lagik perkara tu...

taun nih? permulaan taun 2010 ako balik umah mertua gi berurut.. pastu en somi bawak ako and anak2 gi jalan2 kat a famosa resort..which is dlm 15 minit dr umah mak mertua ako... kat sini..ako sgt eppy sbb anak2 ako sgt eppie... and sgt happening la kat sini..esp cowboy town dia... ade carnival..ada abg api.. ada bunga api aka mercun..sgt ibat (hebat)... masa tgk bunga api tukan...bile ako terpandang wajah2 yg ako sgt sayangi (sape lagik kalo bukan en somi dan anak2) terbit perasaan yg sgt sukar nak diterjemahkan dgn kat2.. betapa ako bersyukur sbb Allah memberikan pada ako mereka2 ini..yg sgt ako sayang and yg sgt menyanyangi ako... semoga suami dan anak2ku akan sihat dan berjaya dunia akhirat... amin...

Wednesday, September 30, 2009

Ribut Taufan....

semoga ribut taufan yg melanda akan cepat berlalu pergi dan mentari akan bersinar kembali....

Thursday, August 13, 2009

Broken Heart

well..title ni xde kena mengena ngan ako.. tp pada salah sorang adik ako.. kesian.. same case macam ako dulu cumanye ada beza skit coz mereka xde apa2 ikatan... just ako doakan semoga adik ako ditabahkan hati dalam menempuh dugaan ni dan yakinlah bahawa segala yg berlaku mmg ada hikmahnya.. trust me my dear sis, mmg akan ada hikmahnya.. i've been through this before... lastly this qoutes angah dedicate for you...



"You are good for him but unfortunately he is not good enough for you.. and Thanks to Allah coz he had realize it and broke up with you before it’s too late"

"If someone you love hurts you cry a river, build a bridge, and get over it."

"Never be sad for what is over, just be glad that it was once yours."

Tuesday, June 23, 2009

Cuti-cuti @ Kuala Terengganu - Part 2

Day 2 - 31 May 2009

day 2 ni sgt pack jadual... sgt letih tp sgt fun... ok... in the morning as usual, breakfast dulu kat Club House... nanti kalo rajen ako wat satu entry spesel utk TER ni ek... uhuhuhu... after breakfast, kitorang pun gerak trus menuju ke destinasi utama yakni Pasar Payang (PP)... uhuhuhu... biasa la kan..dah kate ahli rombongan dikuasai oleh kaum hawa.. maka confirm la agenda utamanye sopping mopping.. uhuhuu.. ikut plan asal kat PP ni dalam 2 jam jek.. tp kalo dah kate sopping mana cukup 2 jam.. kih.. harus la drag ke 4 jam... kih.. beli apa? macam² la.. dr baju raya ke kopok kering... kih...dah selesai urusan membeli belah makanye bergerak la ke destinasi seterusnya... xceli plan asal nak naik Bukit Puteri la.. nak singgah Istana Maziah la.. but since dah terlebih bajet masa kat PP so mende2 tu dicancelkan... tp sbb paling utama yela.. ada yg dah kepenatan sopping tadi...



so destinasi ke-2 ialah Taman Tamadun Islam (TTI)... punye la dok xcited nak gi sana.. ada dgr cakap2 org bleh ke sana naik bot dgn tambang 40sen.. so ikut la sign board..ikut punye ikut skali... tgk2 dah sampai pintu gerbang TTI.. aiikk mana jetinya? uhuhuhu... kire halal jek la... dah sampai pun... kih... so sampai kat sana dok tercarik carik Masjid Kristal..dalam pala otak neh dok igt masjid ni skali la dgn replika masjid² yg lain... masa kat sini cuaca mmg sgt panas... so tgk ada service tram... katenya nak bawak ke Masjid Kristal.. berapa tah fee nye.. tp murah la.. so kitorang pun naik la..bajet mmg jauh la Masjid nih and kete pun taklah sampai sana.. skali .. aiseh.. naik tram tu tak sampai 15 minit.. dah sampai Masjid Kristal.. uhuhuhu... sampai2 kat sini sedang2 elok waktu zohor dah masuk.. so amek kesempatan la menunaikan solat kat sini.. Qimi pun sgt xcited nak solat dlm masjid neh.. kalo tgk luaran mmg sgt cantik.. tp masuk kat dlm masjid cam kureng skit la.. nampak buatan yg kurang kemas and nak cepat siap.. and sgt sayang rasenye masjid secantik ni tp keluasannya takla bapa nak luas... uhuhuhu...dah selesai solat and sesi photography kat sini... naik tram balik and masuk plaks Taman Monumen Islam (TMI)...



xceli TMI and Masjid Kristal ni dalam kawasan TTI... cumanya masjid kristal ni on the other side and TMI on the other side of TTI plaks.. kire kiri kanan and nak masuk TMI ni kene charge RM10 utk dewasa and budak2 RM5..pastu utk warga emas ada special rate... hmm... TMI ni mmg sgt luas.. ada 21 buah replika masjid termasuk monumen dan tugu dibina pada nisbah skala 1:8 berbanding saiz asal. Tapi mmg mostly masjid and monumen kat sini unik2 belaka... uhuhuhu..tp sayangnya hanye replika... dalam byk2 tu hanya replika Kubah As Sakhra (Palestin) jek yg boleh masuk kat dalamnya.. sbb dia nak tunjukkan batu besar yang dikatakan tempat Nabi Muhammad s.a.w. berdiri ketika peristiwa Israk Mikraj. Overall mmg sgt luas kawasan ni... asben ngan naqib sewa basikal round² dalam tu... ako, ateh, dada n kam jalan kaki jek.. yg lain2 tak masuk kot letih katenye... uhuhu..tapi pastu yg tak masuk tu sumer nyesal... uhuhuhuhu





after abeh tour kat TTI kitorang gerak ke Kg Losong.. ala kan ke femes ngan kopok lekor.. kawan oyoy cakap, kene booked dulu musim2 cuti skolah ni.. takut xde stok... so kitorang pun gi la booked dulu... esok nak balik baru amek... after membooking then trus gerak ke Telok Ketapang utk dinner.. ada sumber mengatakan makan seafood kat sini best... uhuhu..otw nak ke sana bleh tersilap masuk ke Pulau Duyong... uhuhuhu...tpi pastu we r back on the right track... uhuhu.. kat telok ketapang ni scenery dia sgt best... tepi laut.. pantai yg sgt cantik.. sesambil tunggu makanan, sempat la naqib and qimi naik kuda.. naik kuda ni 3 round rm3 inggit kot.. uhuhuhu... seronok la... makanan pun sedap and murah... uhuhuhu.. dah selesai makan, kitorang gerak balik ke TER... abah mak and yg lain singgah kat masjid terapung.. ako, asben and anak2 trus balik bilik... letih dah...

p/s: pics akan diupload later..... and part 3 akan menyusul...

Friday, June 5, 2009

Cuti Cuti @ Kuala Terengganu - Part 1

salam,

uhuhuhu..sgt seronok... 30/5 - 1/6 aritu ako and the whole family pergi holiday kat KT.. sgt best...

Day 1 - 30 May 2009

well... kitorang bertolak hari sabtu pukul 4.15am... pastu stop kat R&R Temerloh utk solat subuh.. sampai kat R&R ni dalam kul 6am aa..after breakfast satay kajang yg sgt femes iteww kitorang pun sambung balik perjalanan.. rase dah kul 7 lebih masa tu sbb matahari pun dah terbit...

otw nih, anak2 ako sgt behave and paling best tak mandi sampai la check in...uhuhuhu..ikhwan and qimi menten pakai pyjamas and sweater sampai KT.. uhuhu.. nasib baik la ari pun mendung and kadangkala ujan renyai-renyai...and paling kelakar kitorang siap sesat.. terambik jalan nak pi Kuantan... pastu bleh plaks singgah Pantai Balok yg cam tak berapa nak happening jek.. uhuhuhu...patut la ako cam heran asal la tak lalu Cherating pun...kih.. setelah tersedar akan kesilapan kitorang maka we all pun kembali ke pangkal simpang.. uhuhuhu...

lunch, kitorang stop sat kat area pantai apa tah.. dah mmg kat ngan KT pun..sbbnye sumer dah lapor giler... after lunch terus gi Terengganu Equestrian Resort (TER) yg betul2 berdepan ngan Masjid Tengku Tengah Zahrah atau lebih femes ngan nama Masjid Terapung... sampai TER ni mmg elok2 jek kul 1 lebih... kitorang booked 2 bilik.. 1 Deluxe and 1 Executive Deluxe.. TER ni ok..cantik.. and biliknye pun sgt memuaskan ati..Exec. Deluxe tu sgt besar hinggakan mampu menampung 6 adults and 3 kids... tp kene mintak extra mattress aaa... bilik Deluxe dia plaks bleh la menampung 3 adults and 2 kids... uhuhuhu...

after solat zohor, kitorang trus gerak ke Noor Arfa Craft Center (NACC).. almaklumla, abah dah berhajat nak beli kemeja batik utk dirinya sendiri and also for the menantu kesayangan.. uhuhuhu.. sape lagi kalo bukan my asben... and kat NACC ade sale la plaks... sempat la abah merembat 2 helai kemeja batik utk dirinya and 1 helai utk my asben.. ako ngan asben plaks merembat 2 helai kain batik and 2 helai kain pelekat utk diberi pada kedua2 parent kitorang.. almaklumlah.. ako ngan asben bukan la pemakai kain batik and pelekat yg sejati... uhuhuhu...after sopping mopping and tgk cara2 buat batik and songket.. kitorang pun hi-tea kat food court @ NACC tuh.. kali ni acara makan2 ditaja oleh kawan Oyoy yg dgn sgt baik ati membelikan kitorang kopok lekor dr losong utk minum petang.. uhuhuh..makan free.. sape nama kawan ko tu ek yoy? lupa aaa.. tq very much la kawan Oyoy, lain kali kasik kitorang makan free lagik ek...

sesudah makan dan minum.. dok pikir nak gi mana lagik.. since sumer dah letih esp driver sbb long journey (siap tersesat ke Kuantan.. nasib baik ada Kak Mus.. uhuhuhu)..so plan nak gi lawat tmpt2 area yg dekat ngan TER jek.. skali teringat kat website ada sebut pasal Sutera Semai Centre (SSC)...katenya tmpt ni akan tunjuk proses membuat kain sutera dr ulat sampai la jadik kain.. tp bila tanye kat org2 situ sumer cam tak tahu jek tmpt tu wujud.. tp yg pelik, sign board ada... so ikut sign board tu, jumpa tmptnya tp macam dah lama tak beroperasi jek.. uhuhuhu.. so better update la website yg mempamerkan tmpt tu.. kih..dah tak jadik nak lawat SSC tu, kitorang gi la melawat Mydin sbb Oyoy nak beli selipar.. uhuhuhu.. pastu balik bilik utk solat Maghrib and pastu nak kuar balik sbb nak carik makan malam plaks...

Abah and Naqib solat maghrib kat masjid terapung.. nak merasa katenya.. after abah balik dr masjid, siap2 plaks nak gi makan.. tp tak sampai 10 minit bergerak, anak2 ako sumer dah dgn lenanya tido.. so ako n asben decided utk tapau jek, while mereka2 yg lain makan kate kedai... uhuhuh.. so abeh la Day 1 at KT..... Day 2 nanti la ek.. penat dah menaip neh.. gambo pun cam takde sbb, tak bawak gi opis pun... uhuhuhu...

Thursday, May 28, 2009

Get Well Soon, darling

hmmm... specially for my beloved childrens...


You'll be back under my feet in no time
Get Well Soon, darling

~> yup, mama and papa sentiasa mendoakan Qimi and Ikhwan membesar dgn sihat dan sempurna...
------------------------------------------------------------
Even though you're not feeling your best
With a little time, good care and rest-
It won't be long until the happy day
When you're feeling fine in every way.

~> yup...mama and papa sgt confident Qimi and Ikhwan akan fully recover soon... kesian mama tgk anak² mama batuk dah almost 1 month, demam and of coz la selsema... 3 serangkai penyakit neh...
----------------------------------------------------
Hope you'll soon be feeling fine
The way you were before
Because things just won't be the same
Until you're well once more.

~> mmg pun..sgt tak seronok bile anak² mama tak sihat..
----------------------------------------------------
You are in our thoughts,
and we're all
hoping that you will be
enjoying better health again soon.

~> both of u r alwiz in mama and papa thoughts...
-----------------------------------------------------
Hope this happy get-well note
Adds sunshine to your day-
And shows you that you're thought of
In a warm and special way!

~> both of u r very special to us... we love u, my dear sons...
-----------------------------------------------------
It's nice to hear you're doing well
And convalescing fast,
And here's a wish that your good health
Will last and last and last.

~> yup..semoga anak-anak mama and papa akan dgn speedy gonzales nye recover... muahssss...

Friday, April 17, 2009

MSAM 2009

hmm.. hari ni ako kene gi JB.. membuat tugasan utk MSAM Walk.. salah satu acara dalam minggu saham amanah malaysia (MSAM)... 4 hari 3 malam (17 - 20/4/09)... uhuhuhu.. tak penah berpisah ngan somi and anak² selama ni... sedih ada... la nih pun dah rase rindu... malam td dah nangis dah... bukan la jauh sgt tp kan sbb tak penah berjauhan ngan anak² esp. so terasa la jugak...

so, pesanan utk Suami tercinta, jaga anak² ek... jgn garang² sgt ngan anak² esp Qimi...uhuhuhu..mama takde nak pujuk dia.. so lps marah dia, abg pujuk balik tau... tido ngan anak² tau.. pastu cium kan Qimi and Ikhwan utk mama... as for you, take care of yourself...love u so much... muahsss... cam lama jek nak pegi... wakakaka....

so utk ketiga-tiga putera di hati mama... i'm gonna miss u all... muahssss.............

Wednesday, February 11, 2009

Kegilaan

lama gak tak update blog neh.. sejak akhir2 neh terasa cam kegilaan bekerja yg amat sgt dan kegilaan dalam kemalasan yg amat sgt... kegilaan bekerja tu sbb have to..tp kegilaan yg malas tu mmg sifat semulajadi ako... xceli macam byk mende nak diblog kan tp cam skit gak.. tak tau la camne tp camni jela... buat point form jek kot... memudahkan keje.. lagipun tetiba terasa cam kegilaan kemalasan yg amat sgt utk berpk ayat2 cinta telah melanda... ok..meh kite lihat apa yg ada dlm pala otak ako neh:

  • lastly tercapai gak cita2 parent ako nak dok umah batu, siling plaster, lantai marmar..ada lampu cantik and kipas yg berremote... uhuhuhu.. and tercapai gak hasrat murni kitorang adik bradik utk membina villa haji ramly and maznah... uhuhuhu... alhamdulillah... apa yg diimpikan akhirnya jadik realiti... puas ati kitorang bile tgk betapa happynye mak ngan abah biler umah kitorang telah berubah wajah hampir 95%... ni sumer berkat susah payah mak ngan abah bg kitorang belajar sehingga ke menara gading..
  • o5/02/09..genap la umur abah yg ke 62 thn... bile pk2... abah ako dah masuk kategori warga emas.. so as my mother.. this year in september mak ako akan berumur 53 tahun... cam cepatnye mase berlalu... tp ako still berharap my parent akan dipanjangkan umur.. sbb byk lagik mende yg kitorang still nak share with them...
  • akhir2 ni..keje makin byk.. makin menjadik2 bz nyer.. bukan buat2 bz tp series makin byk and makin mencabar kemampuan ako yg tak seberapa neh... but i'll try my best and hopefully by September this year, ako akan dpt capai target utk jadik permenant staff...
  • sedar tak sedar, next month, ikhwan akan genap setahun... still tak rajen nak try and error utk berdiri dgn sendiri and apatah lagik utk berjalan... don't know y.. but mebe dia dah sedap kene dukung... uhuhuhu..anyway mama harap anak mama akan dpt berdiri di atas kaki sendiri tak lama lagik.. kih.. awatnya ikhwan nih ako rase mcm kejap jek dah sethn..walhal qimi aritu rase cam lameee jek nak tunggu dia genap setahun... uhuhuhu...
  • sekarang ako ngan acoi (suami tercinta) dok gilerr main game Plant Tycoon and Ranch Rush... uhuhu.. pantang ada masa terluang akan kitorang berebut2 utk main games nih... uhuhu... and ako pun dah berjaya menggoda kak mus utk join skali kegilaan main Plant Tycoon... adik2 ako kate game tu boring.. tapi apa ako pedulik... janji ako rase best.. hanye org2 yg muda tp matured jek sesuai main game neh... uhuhuhu....
  • last month or last 2 months ako dok rajen cuba resepi buat segala jenis apam... tp sejak akhir2 neh ako terajin plaks nak mencuba segala resepi dessert... tp dalam masa yg sama gak ako menjadik semakin malas utk mesak segala jenis lauk... uhuhuhu.. cume bile teragak jek ako menjadik rajin utk memasak.. macam last monday.. tetiba terasa nak makan rendang ayam.. hmm..and of coz la terajin utk memasaknyerrrr... sedap oooo... uhuhuhu
  • plan loss weight mgmt ako dah menjadik carca marba.. uhuhu... bukan pasal takleh control makan.. tp pasal tak tahan godaan.. lain kerr ek???
  • qimi maken ari makin mengganas.. kih.. and sekarang ni dah pandai melawan.. hmmm.. apalagik makin selalu la kene sedas dua dr mama dia kan... sgt la nakal skrg ni... tak tau la ikut pangai saper... kih
  • bulan doblas aritu kitorang satu family pegi cuti2 @ melaka.. dok kat melaka watercity... hmmm.. keluasan apartment tu sgt la oke.. cuma bab2 kebersihan sgtla tidak memuaskan.. paling kelakar housekeeping dia... bebudak mana la yg derang dok upah.. ghupa mat rempit pun ada... uhuhuhu... pastu paling tak tahan... jem yg amat sgt kan melaka town tu membuatkan kitorang sgt la kurang sabar.. nak parking jek amik masa 1 jam utk pusing keliling MP... uhuhuhu.. sgtla angin.... nak upload gambar kat FP pun terasa sgt malas... uhuhuhu..
  • before gi cuti2 kat melaka tu, ako anak beranak and hubby join department ako nyer family day kat melaka gak.. stay kat Shah Beach Resort... oke la tmptnyer... ni first time ako berkesempatan atau join company yg ada family day... uhuhuhu...
  • apa lagik ek? sgt la tak igt apa yg nak ditulis.. so... takat ni jela dulu... esok lusa ako sambung kalo rajin...

abg... i miss u lah... uhuhuhuhu.. sgtla tak best kalo abg shift malam... kih...

Thursday, January 8, 2009

Happy 31st Birthday My Dear Hubbie...

today genap la umur En. Syamsul Hazry b. Hamdan yg ke 31 thn.. semoga abang akan dikurniakan kesihatan yg baik, kejayaan dan kebahagiaan dunia dan akhirat.. ayang, qimi and ikhwan lovesssss you.. muahssss... we adore you!!!

hadiah?? still tgh mencarik yg sesuai... almost semua mende yg dia nak ako dah kasik... well.. semlm su (my opismate) suggest beli belt...hmmm..kebetulan tali pinggang dia pun dah ala² harus diganti... bleh la kot dipertimbangkan...

Wednesday, November 26, 2008

Happy 3rd Anniversary to Us !!!!

yeay... today genapla 3 tahun kami berkahwin... alhamdulillah, so far we managed to sail the boat to the right direction... gaduh² tu biasa la.. adatla suami isteri kan... gaduh² manja kate org.. kih..kih... semoga perkahwinan dan kebahagiaan kami akan berkekalan hingga ke akhir hayat... amin....

cadang² nak celebrate tonight.. with my family of coz la kan.. so kalau ade kerajinan akan ako update la entry ni esok lusa... asben ako dah kasik present for me.. tp ako tgh dok pk apa nak bg kat dia..hmmm.........

update on 01/12/2008

Well..yesterday otw nak balik umah.. ditengah-tengah kesesakan jalan yg amat membuhsankan tu, ako terpk nak wat kronologi (bleh ke? Blasah jela) percintaan, pertemuan ako ngan asben.... well, it’s all started on....

1995

At this time I was in high school musical ... at that time ako tingkatan 4P2 (atau derang slalu sebut Perderk) kat salah sebuah skolah teknik yg amat terkenal di seremban ..ahaks... Rasenye dah pertengahan tahun barulah ako sedar akan kehadiran asben ako.. yg pd masa tu (xceli sampai skrg pun) dipanggel abg acoi (of coz la abg kan.. sbb dia senior)... kih.. time tu both of us slim shady lagik...uhuhuhu... macam mana ako bleh sedar akan kewujudan dia? Sebab masa tu ako & geng2 Teguhrians 1 rajen teman Joyah (bukan nama sebenar... nama sebenar dia best: Ummi Suraya) dating ngan abg Botak2 ... so as usual la kan..bila ada senior junior neh.. maka xtvt abg/kakak angkat neh akan berlaku..

In the process dok teman meneman neh, maka ditakdirkan lah oleh Allah SWT utk menimbulkan rase minat dlm hati asben ako kepada ako (uhuhuhu... ye kan banggggg......).. so asben ako pun mengutuskan la surat yg diletak kat laci meja ako... surat lamaran utk jadik adik angkat.. uhuhuhu... tp part paling best, ako dpt surat tu pagi then otw nak gi tapak perhimpunan terserempak ngan dia, tp adeke patut muka dia tu seolah-olah menunjukkan takde pape yg berlaku.. dgn muka sombong dia.. siap jeling2 gitu.. koser tau... trus ako rase betul ke dia yg antar... kih..

Dipendekkan citer… maka kitorang pun sah la jadik adik and abg angkat… at that time abg acoi neh dah ade awek…which is my senior gak.. same school… tp as usual gak bila adik and abg angkat neh, dua2 pun akan terangkat.. so masa derang nak amek spm, maka ako pun dilamar utk jadik makwe dia, so seteleha berpk dgn tak berapa lama… ako pun accept even though time tu ako mmg betul2 anggap dia macam abg jek.. no loves okeee….

Tp sekejep jek our relation tu.. bile ako dah form 5 and lepas result spm dia kuar, kitorang pun break.. atas permintaan hati ako.. time tu ako rase cam segan plaks bercinta time sekolah and ako rase ako nak concentrate blajar… so..kitorang putus.. and lepas tu mmg takde contact langsung… kali terakhir ako jumpa dia masa akak ako kawin.. time tu ako kat matrik uum (tahun 1998).. hmmm…. Masing2 ade kehidupan sendiri until end of 2004… kitorang ditakdirkan utk berjumpa kembali.. tupun atas inisiatif Joyah… kih…

December 2004

Masa ni ako sedang megalami kedukaan dlm kehidupan peribadi ako.. siapa yg tahu tu, pepaham jela ek.. Time neh jugak ramai best friends ako kawen… salah sorang nye Ida… so masa wedding ida nila ako ngan my asben bertemu kembali… mmg terkejut sbb mmg takde sape pun yg inform akan pertemuan kitorang neh.. walaupun ida dah tau ( ko mmg dah tau kan da…)..patutla joyah beria suh ako tunggu dia sampai.. rupanya mereka2 ni dah merancang sesuatu… bak kate joyah.. bile dgr citer asben ako and citer ako.. kisah sedih kitorang lebih kurang sama.. tetiba dlm kepala dia terbunyik loceng.. dia rase mmg kitorang ada jodoh la kononya… (Its turn out to be true… ) so.. start dari situ la bermulanya kisah cinta kitorang yg sebenar hinggalah ke hari ni… (ako cam dah maleh plaks nak taip… sambung la nanti2… )uhuhuhu…

1. Teguh nama umah yg menjadik asrama ako.. dulu kitorang ada aspuri luar and dalam.. kalo aspuri luar, skolah akan sewa beberapa bijik umah kat taman perumahan yg berdekatan dgn sekolah utk dijadikan asrama.. yg bestnye dok aspuri luar neh sbb takde warden...uhuhu..so xtvt fly mmg rajen la berlaku...uhuhuhu. Geng2 Teguh: Ako, Joyah, Shue, AreLon, Ida, Tipah (bukan nama sebenar gak..),Shana, Haza, Azie

2. Abg Botak ni senior kitorang gak.. memula jadiks abg angkat pastu cam biasa terangkat la kan.. wakaka.. but now both of them dah kawin

Wednesday, November 5, 2008

Our red eyes...

salam,
hmmm... currently kitorang satu family kena sakit mata... Qimi and Ikhwan dah almost 3 weeks kena and alhamdulillah they are getting better... but now time for mama and papa plaks suffer this infection... ako ngan asben masuk hari ni dah 3 hari mc... and as for me, esok my last day mc and if this infection dah ok so friday have to masuk kije la.. but if not, surely i'll continue my mc... my asben plaks dpt mc till friday... so the whole week mmg tak gi kije... cuti yg panjang... kih...

macam mana bleh kene? well its started with ajim and then along, naqib, qimi, ikhwan, mak, asben and me... last 2 standing heroes goes to abah and kam... last thursday bawak qimi and ikhwan jumpa specialist kat pantai indah m.c. .. ngeri tau tgk doc tu cuci mata derang... meraung tak hingat bebudak neh... siap berdarah tuh... uhuhu... ako yg dok tgk ala tak tgk neh, memacam perasaan ada... kesian ada nak marah pun ada... kih... rase nyesal bawak pi jumpa doc pun ada.. yela kesian nengok anak-anakku dok meraung... uhuhu.. ngeri..ngeri....

well, hopefully soon our red eyes become normal again... kih.... so we can get back to work (poyo jek... wakaka) ... btw before pen or keyboard off, ako nak minta maaf pada kengkawan yg ako tak sempat nak gi beraya umah korang... bukan takmo pegi, tp masa tak mengizinkan... seriesly minta maap bebanyak ekk... kite postponed for raya next year k....


my precious babies with their infected eyes...

Monday, October 6, 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Salam,

Belum terlambat untuk ako ucapkan slamat beraya pada korang² yg membaca blog neh... Alhamdulillah sehari before raye, kalo org Nogori cakap hari mantai, Qimi discharge... and denggi negatif... so malam raya tu, ako n family berangkat pulang ke Kendong (umah mertuaku)... tp kelam kabut la ... dgn baju tak packing, rumah tinggal camtu jek.. tak sempat nak kemas.... almaklumla.. dok berkampung kat spital since ahad sampai petang selasa... mana nak sempat kan... tp alhamdulillah segalanya berjalan lancar....

so.. kepada kawan² and family yg beraya dgn baju baru, rumah baru and kereta baru, selamat la ekkk.... and kepada yg tau umah ako, jemput2 la dtg ke rumah.. tahun neh tak wat open house coz tak larat aahh... anak2 masih kecik and active sesgt... tapi umah ako sentiasa open utk yg sudi bertandang.... okeh...

selamat hari raya and maaf di atas salah dan silap dr kami sekeluarga....

Thursday, July 10, 2008

Al-Fatihah untuk arwah nenek

Assalamualaikum,
Pada 07/07/08 bersamaan hari Isnin tepat jam 8:30 malam, nenek ako telah menghembuskan nafasnya yg terakhir di Hospital Ampang.. disebabkan blood cancer... sedih mmg sedih... nenek sempat buat kimoterapi sekali.. tapi baru 10 hari after kimo nenek pun pergi... takpela... kitorang satu family redha... dpd arwah menanggung sakit, biarlah dia pergi mengadap Pencipta kita...

marilah kita sama-sama sedekahkan AL-Fatihah buat arwah nenek ako : Saleha bt Osman.. semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yg beriman... amin...

Thursday, July 3, 2008

Love is Cinta...

apa kena mengena title di atas dgn post ako neh? entah... tetiba mende tuh yg terlintas dlm kepala ako... mebe sbb cuaca mempengaruhi mood ako kot.. yela.. kat sini dah 2 hari derang dok pasang aircond dgn kuatnya... sejuk nye..sampai kejang tgn ako..wakaka... nak menaip pun terasa keras jek jari jemari ako yg lemah gemalai neh... kih.. pastu ditambah plaks dgn hujan.. pergh..silap2 kuar asap dr mulut...kih...

ako sebenarnya takde citer yg sebenar cerita utk diceritakan..just taip ikut 'apa kata hati'... skrg neh ako tgh risau memikirkan project 'dead'line yg tak diapprove oleh M*MPU utk di extendkan... giler... kena siapkan by end of this July.. end of this month okeyyy!!!! seriesly ako mmg confident yg projek neh TAK kan siap by that time.. sbb terlampau byk modul and user pun takde SOP lagik... mmg kerje gilerr... xceli projek neh asalnya dibuat oleh comp. lain... tapi derang kena terminate dek main contractor coz tak perform.. so comp. ako take over... masa ako interview derang ada citer pasal project neh.. dan ako mmg diambik utk lead this project... mmg ako diberitahu akan kena siap secepat mungkin.. tp yg ako tak tahu ada 19 modul yg perlu dibereskan... gilerr.. kalo ako tahu mebe ako pk 2 3 kali kot.. wakaka.. tp disebabkan ako pun desperate sgt nak kije.. ako accept la.. bayangkan start awal bln 5 aritu... even this sistem kita continue dr vendor yg lepas, tp, sama spt kita start from the very beginning okey... kena study requirement, redevelop balik from sketch... oohh.. no.. maleh nak pk aaaa.......

last week ako pi 2nd interview kat P*B.. mmg sgt dan amat berharap ako diaccept utk kije disitu... ako dah penat aa kije company bumi yg kecik2 neh... dah 2 kali ako terkena dgn company yg bermasalah dr segi financial nya.. mmg sakit la... yg ni pun ako tak confident sgt pun... sebab ako fobia okey...lagipun kat comp. skrg neh, ako hanya 6 months contract... base on project...kalo ako perform this project mebe contract ako disambung la.. tp dgn current situation, maka berhentila untuk berharap kan... org giler pun tau, its impossible nak siapkan everything dlm masa 2 bln...

meh citer pasal anak-anak plaks... Qimi, alhamdulillah dah bleh berjalan macam normal balik... even ade skit tempang coz dia still takut2 utk membebankan kaki dia tu, tp progress dia amatla cepat and menggembirakan... tp kenakalan dia still remain macam tu gak.. cuma plus skrg neh perkara feveret dia ialah meraung... tak pasal2 menangis macam budak kena dera... tak kira masa plaks tu.. kadang2 tgh2 tido tu dia bleh meraung.. bgn tido..time papa nak gi kije and bila2 masa yg dia suka la... harus la ako tensen kan... mmg kena la barang selepuk dua... wakaka... skrg neh, sejak tukar minum Isomil, selera makan Qimi improved... selalu amatla payah utk makan, tp skrg dah pandai mintak makan... alhamdulillah... ako tak tau la sbb susu or anything else tp apa yg pasti as a parent ako happy...

Ikhwan plaks.. dah pandai mengiring... tak lama lagik meniarap la kot.. kih... kulit dia menten kejap pagi yg cerah and kejap pagi yg gelap.. wakaka... pandai merajuk kalo lambat bg susu... kih... dah pandai senyum.. berborak... kih... paling best kalo gi memana, ikhwan tak byk ragam.. baik dlm kete or kat mana-mana la... takde masalah bwk sikecik neh... compared ngan Qimi yg amatla buas dlm kete... kih.. oooh... Ikhwan pun slalu jadik mangsa keganasan Qimi.. wakaka... Qimi neh, kadang2 tgh2 dia dok sayang-sayang adik dia tetiba jek selepuk adik dia kena ngan dia.. tgn dia teramat la pantas.... sabor jela kan.. Ikhwan pun redha jela.. wakaka

td ada nombor asing call hp ako..memula ako biarkan jek.. takut la kan... bukan nombor Malaysia.. tah mana2 nye nombor.. kali ke-2 ako beranikan diri utk jawab.. skali agen dr Singapore, nak offer job kat ako... bukan offer job la.. kire nak foward resume ako kat satu company kat KL yg ada opening... ceh.. wat suspend jek.... ako layankan ajela... derang nak pakai org yg tau .NET.. so nanti dia nak email requirement kat ako.. so kalo ada sesape berminat leh la ako fwdkan... (psss...bleh caya ke???) ..tp yg paling membanggakan ako... tetiba ako jadik terror cakap omputih..wakaka... time interview amat la payah nak bercakap.. rase terbelit-belit lidah.. tp kalo dlm phone or dlm hati mmg lancar gilerr...wakaka...

apalagik nak tulis eekk.. otak ako pun cam nak beku sbb sejuk gilerrr neh... oooohhh... pasal nenek ako... nenek skrg ada kat spital ampang..dah dekat 2 minggu nenek masuk... nenek kena blood cancer... sedih ati ako... dah tua-tua tetiba ada blood cancer... asalnya kat leher nenek ada bengkak2... nenek plaks payah nak gi spital... memula bwk gi spital k*j*ng, after ambik tu ambik neh still sampai skrg takde result.. skali ari isnin sama tarikh ngan qimi bukak simen kat kaki tuh, nenek kena admit kat spital ampang... memula doc suspect lukemia.. skali lepas dpt result dr air tulang blakang, sah nenek kena blood cancer... doc kate dah lambat... tp kite berusahakan biarlah Allah yg menentukan apa yg terbaeks... skrg neh nenek try kimoterapi... kalo nenek tak tahan doc kate leh stop.. but after 1st kimo, 2 hari lepas doc kate buah pinggang nenek plaks problem... ishh... risau nya la kitorang sekeluarga... tp tula.. yg penting skrg neh kite usaha and show our loves to her... semoga nenek akan cepat sembuh..amin....